Fotografie: fitness cvičení jóga

Chcete shodit pár kg a vybíráte jakou aktivitu zvolit, abyste si zformovali tělo podle vaší představy? Nechte se inspirovat těmito 7 tipy fitness cvičení, které jsme pro vás připravili.

Najdete zde tipy na fitness cvičení,  doporučení na online kurzy  a třeba i nový a ještě nepoznaný druh cvičení, který vás zaujme.

Svět ovládly výzvy

Už delší dobu můžete pozorovat, zejména na sociálních sítích, že jsou zaplaveny výzvami. O co se vůbec jedná? Jde o program, podle kterého si za určitou dobu (většinou se jedná o dobu 30 dnů) vytvarujete postavu.

Jako příklad můžeme uvést dřepy:

Začnete první den s pěti dřepy a každý následující den přidáváte dalších pět dřepů a to po celých 30 dnů.

A co výzvy dělá tak výjimečnými?

Jsme to my, protože pokud se k nějaké výzvě přidáte, víte, že v tom nikdy nejste sami. Tyto výzvy mají jak své vyznavače, tak odpůrce. Ať už je to jakkoliv, za pokus nic nedáte.

Fotografie:fitness výzvy
fitness výzvy

Jóga

Jóga patří mezi nejpopulárnější a nejoblíbenější fitness cvičení, při kterém získáte pružnost, sílu a dokonce i zhubnete. Začátky nejsou jednoduché, ale jakmile do tohoto cvičení proniknete, začnete objevovat jeho kouzlo, filozofii a duchovno.

Trpíte stresem? Jóga je skvělá na jeho zbavení se, snižuje ho a zároveň při ní i relaxujete.

Fotografie: jóga
jóga

Tip: Pilates – online kurz pro začátečníky se vstupem zdarma a první lekce si můžete vyzkoušet.

HIIT

HIIT neboli vysoce intenzivní intervalový trénink si získal spoustu nadšenců. Jeho princip spočívá v jeho ultra krátké době zaměřené na posílení těla.

Tato krátká doba se střídá s krátkým anaerobním cvičením, které má intenzitu menší a to z toho důvodu, aby se tělo stihlo „zotavit“ a připravit na tu intenzivnější část cvičení. Je to určitá forma kardiovaskulárního cvičení.

Tip: Vyzkoušejte např. „Inline bruslení pro každého“ – online kurz najdete ZDE.

Skupinové tréninky

Skupinové tréninky jsou velmi oblíbené. A jak už název napovídá, je to díky skupině lidí. Přiznejte si, sami se k tomu cvičení tak nedokopete, jako když vás cvičí víc. Cílem skupiny je neustálá motivace, povzbuzování se mezi členy skupiny navzájem.

Fitness cvičení s BOSU

Říká vám tento termín něco nebo jste o něm nikdy neslyšeli?

BOSU svým vzhledem připomíná rozpůlený velký míč. Je to podložka, díky které se naučíte správně držet balanc, jak při cvičení – snahou udržet balanc zapojujete svaly, tak i mimo tréninky, po kterých dochází ke zlepšení koordinace těla.

Cvičení na BOSU je však obtížné, proto se doporučuje začínat se specialistou, který vám ukáže co a jak.

Tip: BOSU můžete zakoupit ZDE.

Sdílíme video (zdroj: český rozhlas)  který se nám moc líbí a vy zde názorně můžete vidět, jak se cvičí na BOSU.

Jumping

Tak pod tímto termínem se ukrývá obyčejné skákání na trampolíně. Ano, slyšíte dobře, trampolína není jenom pro děti, ale díky studiím, které dokázaly tak výborné výsledky při této aktivitě, je vhodná i pro dospělé.

Při skákání zapojujete všechny vaše svaly a to díky gravitační síle. Jelikož je jumping čím dál více oblíbený, není složité najít kurz poblíž vašeho bydliště.

Kettlebell

Rádi cvičíte se závažím? Místo naplněných plastových nádob vodou dejte šanci Kettlebellu. Můžete si vybrat mezi různými váhovými kategoriemi, doporučuje se začít s nízkou váhou a postupně přidávat a zároveň střídat s nižší hmotností Kettlebellu.

Věříme, že jsme vás článkem alespoň trochu na pohybovou aktivitu navnadili, už je jen a jen na vás, zda se rozhodnete cvičit pro vysněnou postavu nebo jen tak pro zdraví.

Kettlebell
Kettlebell

Každopádně přejeme hodně štěstí!