fbpx
Zdravým jídlem pomáháme sobě i lékařům

Zdravým jídlem pomáháme sobě i lékařům

Moderní současné vědě se podařilo vyzrát na celou řadu chorob a výrazně zkvalitnit a prodloužit lidský život. To však neznamená, že by současný člověk nemusel čelit žádným zdravotním rizikům. Paradoxně si sám škodí životem v blahobytu, nedostatkem pohybu a především konzumací nadměrného množství nevyhovujícího jídla. Na vině není vždycky jenom nenasytnost, mnohdy se na nežádoucím stavu podílejí neznalost a nedostatek času.

Právě pro lidi zaneprázdněné, kteří nemají čas si připravovat pestrá a zdravá jídla, je ideální tzv. krabičková dieta. V rámci krabičkové nebo vlastně cateringové diety firma klientovi připravuje vybraný počet jídel na celý den. Ukládá a převáží je v krabičkách, odtud vychází poněkud kuriózní název tohoto typu stravování. V čem ale může pomoci?

U krabiček se neříká “držím dietu”

Krabičková dieta vám pomůže udržovat optimální figuru stejně jako hodnoty cukru a tuku v krvi. Podpoří ve zhubnutí nebo naopak při snaze nabrat nějaké kilo navíc. Zohlední potřeby ženy po porodu a kojící matky. Než se pro ni rozhodnete, měli byste se nejprve poradit s dietologem, který pro vás vybere tu nejvhodnější variantu. Specialista stanoví denní energetickou náročnost konkrétních složek s přihlédnutím k věku, pohlaví, fyzické aktivitě a druhu práce. Tak budete mít jistotu, že je uvnitř krabičky jídlo, které vám skutečně prospěje.

Co konkrétně lze očekávat

V rámci služeb poskytovaných příslušnou firmou jsou jednotlivé pokrmy dováženy přímo k zákazníkovi domů nebo na pracoviště. V situaci, kdy rádi vaříte nebo si prostě chcete někdy jídlo připravit sami, můžete některý chod z nabídky cateringu vynechat. V každém případě se však spoléhejte na jídelníček a receptury, které dříve vypracoval dietolog. Máte představu, jak moc se to, co doma obvykle pojídáte, liší od obsahu krabiček? Tady jsou některé tipy:

Příkladem prvního receptu na snídani je vaječná pasta s ředkvičkovými klíčky. Suroviny na jeho přípravu, jsou 4 vejce natvrdo, balíček klíčků ředkviček, bílý jogurt, čerstvá petržel a koření podle chuti. Tuto pastu lze konzumovat s celozrnným pečivem. Milovníci ovoce si mohou jako druhou snídani připravit salát z čerstvých jahod (asi 1,5 šálku), 2 kiwi a banánu. Toto jídlo se vyplatí obohatit o lžičku lněného semínka, dále lžíci slunečnicových semínek a čerstvě vymačkanou limetkovou šťávu.

Příprava večeře může trvat déle. Jedním z často objednávaných jídel je treska pečená se špenátem. Na její přípravu je potřeba 400 gramů filetu z tresky, sýr mozzarella, 100 gramů čerstvého špenátu, půl citronu, půl lžičky másla, lžíci přírodního jogurtu 2% a koření. Ryby lze jíst s hnědou rýží nebo pečenými bramborami s bylinkami. Jinou variantou je kuřecí salát. Pro jednu osobu sestává z jediného kuřecího prsa, 30 gramů rukoly a stejného množství vlašských ořechů spolu s 1/4 hlávky ledového salátu, půlkou avokáda a menším množstvím nálevu.

Dokonalost tkví v detailu

Každý, kdo se jen trochu vyzná ve vaření, si jistě řekne, že příprava tak jednoduchých jídel není nic těžkého ani časově náročného. Problém je spíše v tom mít vždy po ruce všechny potřebné ingredience v tom správném množství. Dát si k odpolední svačině tvaroh s pažitkou spolu se lžičkou slunečnicových semínek a cherry rajčátky je výborný nápad, proti němuž žádný odborník na zdravou výživu nebude nic namítat, ale upřímně, kdo má čas pěstovat si za oknem pažitku? Práve proto, že devět lidí z deseti by si v lepším případě dalo jen tvaroh s rajčaty, jsou krabičky skvělou eventualitou.

Myslíte při přípravě jídel na jejich nutriční vyváženost? Řídíte se složením potravin nebo tím, co vám chutná?

Post Your Comment Here

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..