fbpx
Fotografie: zdravy styl zivota

Znáte návod, jak žít zdravěji: jak zhubnout, jak přestat kouřit a jak detoxikovat své tělo?

Cítíte, že byste měli změnit váš životní styl? Žít zdravěji? Možná se už u vás začínají projevovat určité, ještě nenápadné, ale již existující potíže. Častá únava, bolesti hlavy, depresivní stavy, zažívací problémy. Běžné zdravotní problémy současné doby.

To vám vaše tělo dává najevo, že ho zanedbáváte.

 

Pokud se vám zdá, že máte něco změnit, tak se vám to nezdá

Čas na změnu je právě teď a hned. Vaše zdraví za to stojí. A uvidíte, že získáte energii a novou chuť do života.

 

Zbavte své tělo toxinů

Pokud vám vaše tělo dává najevo, že něco není v pořádku, může to být i tím, že si neví rady s toxiny. Škodlivé látky dostáváme do těla všichni, však nežijeme v ideálním čistém prostředí. Určitým škodlivinám se však umíme vyhnout. Alkohol, nikotin, éčka v potravinách.

To vše můžeme eliminovat až zcela vyloučit.

K pročištění organismu si pomůžeme i živou syrovou stravou a dostatečným přísunem tekutin. Nejlepší na pití je čistá voda. Pokud si chcete pomoci nějakými přípravky, tak ideálně těmi, které jsou čistě na přírodní bázi. Například i Bachovy kapky mohou pomáhat detoxikaci organismu.

 

Více pohybu

Jednou z důležitých podmínek zdravějšího životního stylu je, zajistit svému tělu dostatek přirozeného pohybu. Naše tělo bylo na to stvořené.

Když porovnáme život našich předků s nynějším životem, bylo tam nepoměrně více fyzické aktivity (fyzická práce, chůze atd.). Fyzické zátěže postupně ubývalo a dnes jí už máme minimum. Práce má dnes většinou psychickou zátěž, pohyb nám chybí i při přemísťování – přemisťujeme se osobním autem nebo hromadnou dopravou. Našemu tělu však pohyb chybí.

Pokud chceme udržovat naše tělo v kondici, potřebujeme si pohyb vědomě naordinovat.

Vyhraďme si pravidelný čas na cvičení, na nějaký sport. Možností je mnoho, stačí si vybrat. Soutěživější typy lidí upřednostňují kolektivní sporty, ti klidnější zase individuální činnosti jako plavání, běh, jóga nebo pilates. Je velmi důležité, aby nás daná činnost i bavila. Jen tehdy u ní dokážeme dlouhodobě setrvat.

 

Chůze a přirozený pohyb

V jednoduchosti je krása. Tím nejjednodušším a nejpřirozenějším pohybem je chůze.

Věděli jste, že člověk by měl denně udělat alespoň 10 000 kroků? To je asi 5 km. Že nemožné? A proč ne?

Zkuste ve svých běžných dnech dělat věci jinak. Nepoužít výtah, ale vyběhnout nahoru po schodech. Nesednete při každé příležitosti do auta, ale jdete pěšky. Jasné, mnohokrát to prostě není možné. Ale řekněme si upřímně. Kolikrát jedeme autem ne z nutnosti, ale kvůli naší pohodlnosti? Pokud to budeme dělat méně, přikloníme se nejen ke zdravějšímu životnímu stylu, ale také k ekologičtějšímu.

Odborníci se shodují v tom, že pohyb a celkově zdravý životní styl jsou tou nejlepší prevencí cukrovky, ale i jiných chronických onemocnění.

Navíc procházka v přírodě posílí nejen naše tělo ale i mysl a ducha.

 

Zdravá strava

Strava se v našem těle přeměňuje na energii, kterou na životní funkce nezbytně potřebujeme. Takže vůbec není jedno, čím naše tělo živíme. Zjistit, které jídlo je zdravé a které méně, je v celku věda. A samozřejmě také je to individuální, naše těla nejsou stejné. Obecně však platí, že naše tělo potřebuje více živé, nutričně hodnotné stravy, jako je čerstvé ovoce a zelenina, luštěniny, obiloviny. A zas naopak průmyslově zpracována, nutričně chudá strava (sladkosti, chipsy, polotovary, fastfood) našemu zdraví neprospívá.

Dbejte o svůj jídelníček. Jezte to, co vám chutná, ale zároveň je to i zdravé.

 

Dejte sbohem nadváze

No a když upravíte své stravovací návyky a zároveň si dopřejete dostatek pohybu, uvidíte, že kila navíc půjdou pryč. A uvidíte, že se budete cítit lépe, zdravější a sebevědoměji. Určitě není důvod trápit se pro mírně zaokrouhlenou postavu. To ne. Vyšší nadváha však kromě dobrého pocitu ohrožuje hlavně zdraví. Mnohé civilizační nemoci s tím souvisí.

 

Řekněte kouření stop

Kouření ke zdravému životnímu stylu určitě nepatří. Pokud jste někdy v mladém věku začali s kouřením kvůli frajeřině, možná je nejvyšší čas s tím seknout. Dočtete se o mnoha radách, jak přestat kouřit. No v každém případě budete potřebovat pevnou vůli. Co vás však může těšit je, že všechno se vším souvisí. Při zdravém stravování a pravidelném cvičení se chuť na cigaretu ztrácí.

 

Nestresujte se zbytečně

Velmi snadno se to řekne, ale jak? A ještě v dnešní době. Nadměrný stres zdraví neprospívá. To každý ví. Co vám jen zbývá je naučit se, že ne všechno za ten stres stojí. V životě jsou důležité věci (zdraví, rodina, vztahy). A pro ty opravdu není důvod se příliš stresovat. A opět zdravý životní styl nám pomáhá stresu odolávat.

 

Závěr

Už jen to, že tento článek čtete, znamená, že máte chuť žít zdravěji a chystáte se pro to něco udělat. Skvělé. Hodně štěstí a chuti!

 

Post Your Comment Here

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Rolovat nahoru