fbpx
Fotografie: návod, jak rozběhnout eshop a podníkání

Jednoduchý návod, jak rozběhnout své podnikání a eshop a jak si poradit s balením a zasíláním zboží

Začít podnikat není jen tak. Nejen, že to chce nápad, abyste se uchytili na trhu, ale také to chce jasnou strategii, jak přitáhnout zákazníky na svůj eshop, jak na reklamu a posílání zboží. S nápadem vám pomoci nemůžeme, ten musí mít každý svůj. S tím ostatním už ano.

 

Jak rozběhnout své podnikání?

Máte pocit, že zařizování živnostenského listu, založení firmy a další byrokracie byly moc? Tak se připravte, protože podnikání je z velké části hlavně administrativa. Během podnikání je důležité mít všechny dokumenty a smlouvy v pořádku.

Pokud administrativní záležitosti a spolehlivost na papíry nepatří mezi vaše silné stránky, chce to mít dobrý tým lidí kolem sebe. Taková pečlivá účetní dokáže divy a z dlouhodobého hlediska se její pomoc určitě vyplatí.

Obecně je podnikání celkem zátěž a není dobré na to být sám. Doporučujeme přibrat do týmu i další lidi, alespoň brigádně. Při výpočtu výplat by vám zase mohla pomoci kalkulačka pro výpočet čisté mzdy.

A ještě jedna rada do začátku – nikdy nezapomínejte, proč jste začali. Důležité je se neustále vzdělávat a posouvat svou firmu kupředu. Pomoci by vám mohli různé kurzy a knihy. Zároveň je ale také důležité umět vypnout a odreagovat se.

 

DŮLEŽITÉ: Naučte se správně odpočívat. I to je cesta k úspěchu.

 

Váš web je tvář podnikání

Vytvořit si vlastní web není nijak těžké. Náročnějším úkolem je udržovat web přitažlivým, poutavým a přehledným pro zákazníka. Věděli jste, že první dojem z vašeho webu si zákazník udělá asi za 8 sekund? Důležitý je design webu i váš styl komunikace.

Klíčový je potom i provoz webu. Nebyli byste první ani poslední, komu by se stalo, že i přes originální nabídku a pěkné webové stránky prodej přes eshop není takový, jak jste si představovali.

Čím to je? Jednoduše řečeno, nejste vidět. Zaměřte se více na propagaci a marketing.

 

SEO služby

SEO, search engine optimisation, optimalizace webu pro vyhledávače. Pořád vám to nic neříká? Právě SEO služby vám mohou pomoci být viděn a posunout vás výše ve vyhledávání v internetových prohlížečích.

SEO služby stojí na kvalitním obsahu webu a budování relevantních zpětných odkazů. Nic ale není lusknutím prstu, chce to chvíli vydržet a výsledky se dostaví. SEO služby vám mohou pomoci zvýšit návštěvnost webu a dostat se i k dostatečným ziskům.

 

Fotografie: Statistiky eshopu Google Analytics - jak rozjet podnikání

 

Uznáváme ale, že pro laika může být orientace v problematice SEO náročnější. Nic vám ale nebrání požádat o pomoc odborníky, kteří vám s budováním lepšího postavení vašeho webu a eshopu mohou pomoci.

 

E-mailový marketing

Další možností, jak zapracovat na svém podnikání, je e-mailový marketing, který spočívá v rozesílání komerčních i nekomerčních zpráv. K tomu, abyste ale takové maily mohli posílat je potřeba souhlas majitelů e-mailových adres. Teď už je vám možná jasné, proč při registraci na různých webech je vám nabízena možnost přihlásit se k odebírání novinek a newsletterů. Newsletter je totiž jednou ze strategií e-mailového marketingu.

 

PPC reklamy

PPC je jednou z možností reklamy, kterou můžete mít i vy. Jednoduše jde o platbu za proklik na vaše stránky. A proč PPC reklamy využívat?

  • Přesně zacílíte na klienty
  • Výsledky vidíte okamžitě
  • Zvyšujete povědomí o vašem podnikání

Zákazníky na svůj web můžete přilákat také prostřednictvím Google Ads, které také patří mezi PPC reklamy.

 

Sociální sítě

Sociální sítě jsou posledním typem z oblasti marketingu. Jedná se o skvělou strategii, jak oslovovat zákazníky. Na prvním místě by vždy měla být komunikace s nimi a budování vztahů.

Využít můžete sociální sítě jako je Facebook nebo Instagram, kde si kolem sebe můžete vytvořit komunitu lidí, které vaše práce a produkty zajímají.

Důležité je pamatovat si, že sociální sítě neslouží ke spamu vašimi výrobky. Na sociálních sítích se snažte především komunikovat se zákazníky a poskytnout jim zajímavosti nebo soutěže. Využít můžete sociálních komunit, které vznikají, aby spojovali lidi se stejným zájmem.

 

Jak na balení zboží?

Jak budete balit zboží je jedna z prvních otázek, která v praxi přichází na řadu. Věřte nebo ne, ale způsob balení a doručení zboží má na zákazníky velký vliv. A to poslední co chcete, je nespokojený zákazník. Víte, jak se to říká – náš zákazník, náš pán.

 

Není balík jako balík

Důležité je si uvědomit, s jakým druhem zboží obchodujete a co odesíláte. Každá věc má totiž určité požadavky na balení. Křehké věci potřebují dostatek obalového a ochranného materiálu, aby se cestou nepoškodily. Doporučujeme na takové balíčky nakonec napsat upozornění, že se jedná o křehké zboží, aby s ním kurýr při manipulaci zacházel opatrně.

 

Fotografie: Jak na balení zboží v eshopu aneb není balík jako balík

 

Opakem křehkých věcí je těžké zboží. Mají ale při balení dost společného. Důležité je doručit je v pořádku. Těžké zboží jako jsou dřevěné podlahy nebo stavební materiál jsou obvykle doručovány na paletách zabaleny v několika vrstvách ochranné fólie.

Jiná je situace je při balení drobných předmětů jako jsou doplňky, reflexní nažehlovačky a různé přívěsky. Ty doporučujeme umísťovat do zip sáčků, látkových nebo papírových pytlíků.

Posílat je navíc můžete s Českou poštou jen jako doporučené psaní.

Způsoby balení jsou jen na vás. Ať už se rozhodnete pro kartonové krabice nejrůznějších rozměrů, pytlíky, papírové obálky nebo sáčky. Myslete také na výplňové materiály, kterými mohou být vzduchové polštáře, polystyren, bublinkové fólie či nasávaná vláknina. Vydat se můžete také cestou ekologického nebo dárkového balení.

 

Svá specifika má také balení oblečení, knih nebo hraček. Věděli jste, že přes internet si můžete například objednat i stáj pro koně?

 

Distribuce k zákazníkovi

Když je balíček zabalený, čeká ho cesta k zákazníkovi. I tady máte několik možností, jak balík doručit. Nejčastěji se přistupuje k možnosti zasílání balíků s dopravci, nic vám ale nebrání vydat se i vlastní cestou a balíky doručovat s vlastním kurýrem.

 

Dopravní společnosti

Pokud se rozhodnete pro dopravní společnosti, doporučujeme nasmlouvat si jich více. Zákazníci oceňují možnost výběru. Mezi oblíbené dopravce patří Česká pošta, Zásilkovna, PPL nebo DPD.

Většina dopravců si vygeneruje vlastní adresní štítky, a tak se nemusíte trápit s nadepisováním adres. Není ale na škodu adresu vypisovat, tuto možnost máte například s Českou poštou. Máte alespoň možnost vytvořit si vlastní lepící etikety s logem, což váš balík odliší od ostatních.

 

Fotografie: Etiketa na balíku

 

Každá dopravní společnost má své vlastní podmínky doručování i jinak nastavené ceny. Při rozhodování proto doporučujeme podívat se na jejich weby. Jako eshop navíc budete s dopravci uzavírat smlouvy na orientační posílané množství balíků.

 

Pojištění balíků se vyplatí

I když je doručování balíků bezpečné, sem tam se může stát, že se balík ztratí nebo poškodí. Nikdy nevíte, co se může stát. Proto je dobré sjednat si také pojištění balíků a zahrnout si ho do přepravy nákladů nebo možnost pojištění balíků nabídnout zákazníkům.

Zvlášť pokud obchodujete s luxusním a cenným zbožím, jako jsou zlaté hodinky nebo šperky se pojištění balíků vyplatí.

Jak jistě sami vidíte, možností, jak rozjet podnikání i jak balit a posílat své zboží, máte mnoho. Chce to jen najít tu správnou cestu. Ať se vám to povede!

 

Alena Mrvíková, SEO služby a copywriting

Post Your Comment Here

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..