Fotografie 3 cvičení s mandalami pro seniory

Mandala a 3 cvičení s mandalami pro seniory

Mandala a její harmonizující a relaxační účinky známé. Ať už jde o jejich samotné kreslení podle momentální nálady a inspirace, či o vybarvování mandalových omalovánek, mandaly mají zvláštní schopnost upokojit emoce a nastolit v duši klid.

Málokdo však ví, že můžeme jejich pozitivní účinek spojit s procvičováním dalších částí našeho mozku a oddálit tak riziko nástupu demence. Ukážeme si několik možností, jak příjemně a zároveň smysluplně strávit čas u vybarvování mandaly.

Mandala a cvičení pro krátkodobou paměť

Budete potřebovat mandalové omalovánky, pastelky a papír s připraveným prázdným kruhem a naznačeným středem.

mandala
mandala
  • vyberte si mandalu podle momentální nálady a vybarvujte tak, jak jste zvyklí. To znamená na vašem oblíbeném pohodlném místě, můžete si pustit hudbu apod.
  • vnímejte mandalu jako celek a soustřeďte se při práci i na jednotlivé její části
  • po dokončení ji odložte a dejte si přestávku u jiné činnosti. Můžete třeba umýt nádobí, dojít si nakoupit apod.
  • vezměte si papír s prázdnou mandalou a zkuste nakreslit a vybarvit, co jste si zapamatovali. A nebojte se, není to na známky, takže nikdo nebude kontrolovat, jak moc jste to trefili.

Stále je to relaxační činnost, která vás má bavit, a po prvních nezdarech postupem času zjistíte, jak se zlepšujete. Někomu se podaří vystihnout tvary a detaily, jinému barevnou náladu a celkové vyznění.

Naučte se vyrobit si mandaly pro radost i omalovánky pro dospělé, objevte v sobě svoji kreativitu a odbourejte stres. Online kurz s názvem „Mandaly pro radost – omalovánky pro dospělé“ je pro vás připraven.

Mandala a cvičení pro propojení hemisfér

Budete potřebovat mandalové omalovánky a pastelky. Cvičení je velmi jednoduché – zkuste mandalu vybarvit druhou rukou, než jakou jste zvyklí. Takže praváci levou, leváci pravou.

Nezvyklá činnost a zapojení nedominantní ruky vytváří v mozku nová propojení mezi oběma hemisférami, a stejně tak propojuje vaši praktickou a emocionální stránku, realistickou a intuitivní.

Mandala a cvičení pro epizodickou paměť

Budete potřebovat mandalové omalovánky, pastelky, fotky a památky na významné okamžiky vašeho života.

  • začínáte relaxací, vzpomínáním na některou osobně významnou událost vašeho života. Třeba školu, svatbu, narození dětí, hezkou dovolenou. Připomeňte si to fotkami, suvenýry, hudbou, kterou jste tehdy poslouchali, nebo specifickou vůní.
  • pokuste se emoce skryté ve vašem příběhu, celou náladu vložit do vybarvované mandaly, při práci zůstaňte u vzpomínek. Uvidíte, jak se vám začnou postupně vynořovat další detaily, vkládejte jejich barvy do obrázku.
  • nakonec si práci zařaďte do složky nebo si k ní poznačte, které události vašeho života se týkala, až se k ní budete chtít po čase vrátit. Můžete si tak vytvořit celé vzpomínkové album.

Chci vstoupit do kurzu ZDARMA

Relaxace s mandalami nad osobními vzpomínkami nejenom pomáhá procvičit epizodickou paměť, znovu prožít vzpomínky a s nimi spojené emoce, ale pomůže vám také v událostech vašeho života nalézt smysl, uvidět jejich hlubší kontext.

Podívejte se na video z online kurzu

Podívejte se na další kreativní online kurzy nejen pro začátečníky. Online kurzy se vstupem zdarma najdete ZDE.

Post Your Comment Here

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Rolovat nahoru