fbpx
jak cvičit doma

Návod a inspirace, jak cvičit doma: videa, žebřiny, jóga, rotoped a další!

Cvičit v posilovně nebo kolektivu cizích lidí vám nic neříká a venku už se vám zdá zima? V případě, že chcete zůstat fit a sportovat i přes zimu je tu ještě možnost cvičení v domácím prostředí. Jenže jak? Pokud potřebujete inspiraci, pokračujte ve čtení.

Cvičení z domova navíc přináší výhody – ušetří čas i peníze za vstupy a přitom můžete dosáhnout dobrých výsledků stejně jako v posilovně!

 

…Aby bylo cvičení efektivní

Pokud patříte mezi začátečníky a chcete dosáhnout efektivní změny životního stylu, určitě oceníte i pár obecných tipů. Rozmyslete si, jak často se chcete pohybovým aktivitám věnovat. Ať už se rozhodnete cvičit každý den, dvakrát nebo třeba čtyřikrát v týdnu, důležitá je pravidelnost.

Důležité je taky kombinovat různé typy cvičení, a to:

  • Kardio trénink, který rozproudí krevní oběh
  • Silový trénink, díky kterému zpevníte své tělo

Nezapomínejte také na svalovou regeneraci, tu můžete podpořit kvalitním spánkem, protahováním, otužováním, masážemi nebo saunováním!

 

Cvičení podle videí na internetu

Kde jinde hledat inspiraci pro cvičení než na internetu? Ten je plný nejrůznějších tréninkových plánů a tipů z oblasti zdravé výživy. Některý obsah je placený, ale najdete i skvělou inspiraci zdarma.

Každému vyhovuje něco jiného, vyzkoušet můžete videa na Youtube. Za sebe doporučujeme námi odzkoušené kanály:

  • Ladylab
  • kanál Péťa Elblová
  • blogilates od Cassey Ho
  • Pamela Reif
  • POPSUGAR Fitness

Ze sportovního náčiní vám bude stačit karimatka, popř. činky nebo posilovací gumy, které ale pro vytvarování těla nejsou nutností.

 

Žebřiny do pokoje

Ano, žebřiny, které jste naposledy viděli v hodinách tělocviku se vrací! Stále více a více lidí si je v poslední době pořizuje domů. A mají proč. Žebřiny jsou totiž univerzální cvičební pomůcka, doma u stěny nezaberou tolik místa a procvičíte svaly celého těla.

Na žebřinách můžete provádět různé cviky od obyčejného visu až po kliky, výpony a přítahy. Zároveň vám mohou pomoci i s protahováním. Ocení je také děti, které po příčkách žebřin často lezou a rozvíjí tak svou motoriku. Jejich pořízením tak podpoříte nejen docílení své vysněné postavy, ale taky zdravého vývoje dětí!

 

jóga
Photo by Conscious Design on Unsplash

 

Jóga je taky cvičení!

Jóga může být vaším protahovacím rituálem, ale také plnohodnotným cvičením. Záleží vždy na typu jógy, který cvičíte. A jako uragán se světem žene novinka: dynamická jóga.

Dynamická jóga čerpá z tradiční jógy, chybí zde některé dechové a meditační techniky, přesto ale dochází k uvolnění těla i mysli. Cvičení jógy nám celkově pomáhá:

  • Protáhnout svaly
  • Tvarovat problematické partie
  • Pozitivně působit na vnitřní orgány
  • Aktivovat životní energii a odbourat fyzické i psychické bloky

Pokud jste nikdy nebyli na lekci jógy, doporučujeme vyzkoušet! Pokud chcete začít z pohodlí domova, doporučujeme opět videa na youtube nebo různé průvodce jógou pro začátečníky.

 

Rotoped

Pokud máte doma dostatek místa a chuť trošku investovat do sportovního vybavení, můžete se vrátit k rotopedům, které byly velmi oblíbené v 90. letech či do eliptického trenažéru, který si také spousty lidí oblíbilo.

Cvičení na rotopedu přináší mnoho výhod, má pozitivní vliv na krevní oběh a tlak, ocení ho hlavně ti, kteří mají problémy s klouby, protože je k nim šetrný a zároveň můžete šlapat a třeba sledovat televizi! Důležité je ale správné nastavení rotopedu.

 

Zpátky do dětství: švihadlo

V rámci zdravého sportování můžete do tréninků zařadit sem tam i staré dobré švihadlo. Švihadlo řadíme mezi levné a skladné pomůcky, s kterými může přijít rychlá změna. Skákání pomáhá posílit svalstvo nohou, rukou, ramen a zad, zároveň také posílíte kardiovaskulární systém.

 

Fotografie: činky a švihadlo
Photo by Kelly Sikkema on Unsplash

 

Skákání ale není vhodné pro všechny! Začít s jiným druhem pohybu by měly hlavně ti, kteří mají problémy s klouby, vysokým krevním tlakem, srdcem a obezitou.

Tip: Pokud vám skákání přináší radost, můžete začít přemýšlet i o pořízení trampolíny. Skákáním na trampolíně můžete dosáhnout skvělých výsledků.

 

Bosu: balanční podložka pro zpevnění těla

Pokud máte v plánu zpevňovat své svaly, doma by vám neměla chybět balanční podložka bosu. Bosu je nafouklá gumová polokoule na stabilní podložce a při cvičení ji můžete použít z obou stran!

Cvičením na balančních podložkách pomáhá předcházet bolesti zad, posílit rovnováhu a stabilizaci a také zapojovat více svalových skupin. Cvičení na bosu může být navíc opravdu rozmanité. Použít se dá jak v silovém tréninku, při protahování i kardio tréninku. Pro více inspirace použijte Youtube.

Post Your Comment Here

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..